Tiemex & Stefco logistic services – Een kwart eeuw logistiek & transport Gelderland
Historie Tiemex
Tiemex werd op 9 november 1989 opgericht door Frank Tiemissen en Jan de Graaf, te Zevenaar (Gelderland). Beide waren al jarenlang in de transportsector werkzaam. Hun eigenzinnige visie op het runnen van een transportbedrijf konden ze destijds bij hun werkgever niet realiseren. De eerste complexe logistieke concepten werden ontwikkeld en de eerste stap richting hun specialiteit op import en export transport Duitsland werd gezet.
De flexibiliteit van de organisatie resulteerde in een sterke vraag naar meer en om die reden werd in 1994 een warehouse in gebruik genomen. Daarnaast werden in 2003 de activiteiten van een transportorganisatie uit Nijmegen overgenomen. De groei zette door en in 2004 is er een geheel nieuw logistiek centrum gebouwd in Zevenaar.
Historie Stefco
Stefco (Ede, Gelderland) werd in 1996 opgericht door Marcel Stevens en legde zich toe op logistiek en transport in de breedste zin van het woord. Onder andere voorraadbeheer, handling, orderpicking, montage/assemblage, value added services, packaging, en meer werd opgezet voor de meest diverse goederen zoals lenzenvloeistof, kinderwagens, kerstpakketten, badmode, tuinmeubilair, enz.
Groei bleef niet uit en binnen 5 jaar beschikte Stefco al over 4 hallen in Ede. Om de efficiëntie te vergroten en alle activiteiten onder één dak te kunnen concentreren werd er een nieuw logistiek centrum gebouwd in Andelst (Gelderland) dat in 2002 officieel werd geopend. Binnen dit centrum heeft Stefco zich verder gespecialiseerd in de op- en overslag van goederen voor grootwinkelbedrijven. Deze worden opgeslagen en op afroep op pallets of in pakketten geleverd.
Samengaan
Begin 2006 zijn Tiemex en Stefco samengegaan en organiseren zij samen transport vanuit Gelderland. Die bundeling van krachten kwam niet uit de lucht vallen. Er werd al geruime tijd samengewerkt voor een aantal klanten, waarbij Stefco de warehousing verzorgde en Tiemex het transport. Niet alleen de specialisaties en warehouses vullen elkaar goed aan, maar ook de filosofie en bedrijfscultuur. Door de samenwerking is een krachtige, logistieke dienstverlener ontstaan met 73 werknemers en een jaarlijks licht stijgende omzet waarbij de continuïteit gewaarborgd blijft.
Financiële Stabiliteit
Een stabiele en betrouwbare logistieke partner is essentieel. Wanneer uw transport en logistiek niet meer uitgevoerd zou kunnen worden is dit namelijk een gevaar voor de continuïteit van uw kernactiviteiten. Om die reden moet u zich als verlader bewust zijn van het reilen en zeilen van uw logistieke dienstverlener. Wij hebben dan ook op dit punt een open manier van communiceren met onze klanten.
Dat u kunt vertrouwen op onze financiële stabiliteit is uiteraard na te gaan bij de Kamer van koophandel. Daarnaast blijft het weten te presteren gedurende negatieve economische tijden niet onopgemerkt. Diverse banken gebruiken ons als voorbeeld case en ook de lokale nieuwsbladen schrijven hierover. Lees hier het artikel.
Bedenker van logistieke oplossingen, verzorger van transport